TerryBorder是美國的藝術家,幽默風趣的他總是能在平凡無奇的生活中發現快樂元素,而快樂就是創作的第一步。

擅長利用各種隨手可得的用品為創作媒材,帶大家體驗幽默其實就在平凡的生活中,讓每個創作都是一篇充滿故事性的照片,瞬間讓無聊又貧乏的生活瞬間點燃你的靈感。

06.jpg

03.jpg

請介紹一下你自己給ㄇㄞˋ點子的讀者吧。

大家好,我叫做Terry Border,我住在靠近美國中部印第安那州的印第安那波利斯。我今年44歲,已婚,有個女兒。我從2006年起開始進行Bent Object的影像創作。

1.Please introduce yourself to MyDesy readers.

Hi, my name is Terry Border, and I live near Indianapolis, Indiana, which is near the center of the United States.I'm 44 years old, and I'm married and have one daughter.I make images that I call Bent Objects, which I've been creating since 2006.

01.jpg

你生活中最重要的是甚麼?他對你的創作有哪些影響呢?

最重要的莫過於我的家人了,而且事實上,我的家人改變了我對生命的觀點。他們讓我的圖片看起來會不像我年輕的時候那麼偏激。

2.What is the most important thing in your life? How is it reflected in your works?

The most important thing in my life is my family, and the fact that I have a family definitely has changed my perspective to life in some ways. It makes many of my images less cynical than they would have been if I would have been creating these images when I was younger.

 

你創作中主要的概念和元素是甚麼呢?

我的作品可以是我的日常生活用品。我試著去把這些物品想像成生活用具,然後再跟我們現在在使用的東西做比較,我就是試著找出些樂趣來。

3.What is the main concept and key element in your work?

My work can be boiled down to me anthropomorphizing everyday objects. I try to imagine the objects as living beings, and how there lives would be compared to ours. I also just try to have fun.

甚麼激發你的創意的呢?你可以具體地告訴我們一些嗎?

我喜歡尋找一個東西的很多面向,然後讓人們從我的作品中找到驚喜,這真的讓我超滿足的。

我常常用好幾個不同的角度看同一件事情的時候,去思考著這個物品對我的所有的意義是甚麼。

4.What stimulate your creative idea? Could you tell us much more specify?

I enjoy finding a different way of looking at an object, and surprising people with how I show an object. That is extremely pleasing to me.

A lot of times, I handle the object and look at it in different ways, thinking of all the meanings that is has for me.

當你開始工作的時候,你第一件會想到事情是甚麼?

我怎麼做出些讓我很享受的東西來。

5.What was the first thing you think about when you do the work?

How can I make something that I enjoy.

04.JPG

你可以介紹一下你的工作流程嗎?

當我一有靈感的時候,我會先素描,然後找我需要使用到的道具,接著找出相機最好的拍攝角度,調整燈光。我會用數位相機拍很多很多張照片,然後再去做後製。

6.Could you describe your work process?

Once I have an idea, I sketch it out, find any props I need, figure out the right pose and vantage point for the camera, then adjust the lighting. I take many, many photographs with my digital camera, making adjustments after each one.

你現在正在進行的專案是甚麼呢?

每天都有些新的東西出來,但是現在我正試著去創造出一系列的食物殭屍,主題是「食物吃食物」。

 7.What is your new projects are you working currently?

Something new everyday, but right now I'm trying to make a series of food zombie images; food eating food.

哪個是你最滿意的創作?

我其實還沒有最滿意的作品,我通常最喜歡我最後一個作品。

8.Which project are you most satisfied with?

I don't have a favorite really. I usually like my last image the best.

你最佩服的是甚麼?為什麼?

我最佩服的藝術家是Alexander Calder。他早期的創作非常簡單,接近完美,很有趣。

9.Who do you admire most? Why?

The artist I admire most is Alexander Calder. His early wire work is simple, yet perfect. Very joyful.

05.jpg

可以告訴我們你的工作室長什麼樣子嗎?

inspiration.jpg 

arrow
arrow
    全站熱搜

    mydesy 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()