來自荷蘭的Siebe週間是一名木匠,在閒暇之虞成立了De Vetpan Studios有了另一個身分攝影師。

自然的光線與溫暖色澤是Siebe鏡頭中最擅長捕捉的,他的鏡頭下每張照片都散發出宜人的簡單美好景象,讓每一張照片在平凡底下營造出超凡的溫暖氛圍。

Siebe,讓我們從簡單的開始,請你先向MyDesy的讀者們介紹一下你自己吧!

好啊,我叫做Siebe Warmoeskerken,我在荷蘭Bergen op Zoom中長大,靠近比利時的一個小城市。我平常是一個木匠,利用週一到週五的時間做做櫥櫃、桌子、椅子,還有其他一切可以用木頭做出來得東西。週末或者是下班後,我幾乎都忙著拍照和編輯照片,然後透過我自己的品牌De Vetpan Studios發行我自己的作品。

Cookie-Splash

  

我們可以在哪裡找到你?

很簡單,只要你到google上面輸入De Vetpan Studios,你就會找到超過25,000筆的資料。但是我只有透過一些管道來發佈我的作品,下面這些就是可以找到我的方法。

Personal website: http://devetpan.com

Flickr stream (most recent work): http://flickr.com/photos/swarmoeskerken

Twitter: http://twitter.com/Vetpan

Facebook: http://www.facebook.com/people/Siebe-Warmoeskerken/1301397017

Etsy: http://www.etsy.com/shop/devetpan

wheat

所有的作品中,你最喜歡的是哪些,為什麼?

喔…這是個很困難的問題。講真的,我喜歡最近這幾年所有我發表在網路上的作品。我拍了很多照片,但是通常只有精華中的精華我會放在Flickr和網站上面,所以所有放在網路相簿上面的都是我的最愛。但是如果你要我挑一個的話,我會說最新的那些作品是我的最愛,哈~

 

你作品中的關鍵元素是什麼呢?

散景和奶油般的柔和色調是唯一你會常常在我相片中找到的元素。這是我這幾年來嘗試過不同的色調和柔和的散景找到我自己的「最佳方法」。

 

你可以跟我們說明一下你設計時候的作業流程嗎?

呼..這真嚴肅。這需要超過一個小時的時間來把他寫下來。大部份的時候我會先從回顧我拍到的照片開始,接著我會挑出一張我真的很希望能夠轉成TIF格式的照片。就在轉檔之後,魔法就發生了!坦白說,我真的沒有特定的工作流程,這一切都要看照片的條件,加上些對比、把幾張照片混在一起,或者是結合幾個圖層。

 

攝影這件事怎麼影響你的生命的呢?你覺得你有因為這樣而能看到一些生活周遭的不同之處嗎?

喔,當然啦!我每一秒走在路上,都用我的眼睛去看每個地方的散景~哈哈,開玩笑的啦!一般來說,我沒有看到生活周遭有什麼不一樣的,我只是知道怎麼透過有趣的方法捕捉他們。

身為一個攝影師本身並沒有對我的禮拜一到禮拜五的生活產生些什麼影響,因為我平常是個木匠,週末的時候才是攝影師。

什麼讓你想要拍照和驅使成為攝影師的?你有發現你在這裡更能夠發揮嗎?

這是我非常喜愛做的事情,而且他能夠給我自由的感覺,能夠自由的做我想做的事情卻不會犯錯。

請問一下你是使用什麼相機與軟體來完成你的作品?

我使用的相機?每位攝影師都有的超過百種的器材清單,但是我只有一些「玩具」以下是我所使用的工具

NIKON D700 body

NIKON MB-D10 battery grip

NIKKOR 85mm f/1.4D AF

NIKKOR 50mm f/1.4G AF-S

VELBON Sherpa 600R Tripod

Lastolite 32Inch reflection screens

你未來有什麼計畫嗎?

我預計要5年後結束我的工作,這表示我需要在三年內轉換我的職業。我想要做些我最喜歡的事情,然後我會成為攝影師,所以你可以看到我未來投入更多在攝影這方面。

最近有什麼創意要推出嗎?或者是最近你有什麼讓你覺得很興奮的工作正在進行中呢?

沒有ㄟ..現在手上沒有什麼工作在做。我從上個月開始就沒有碰到我的相機了,我想我會在開始拍下一張的照片前弄一臺新的相機。天氣最近一直都很糟糕,而且這幾天在城市或者是自然界裡面都沒有什麼色彩和歡樂。

什麼時候會讓攝影感覺起來像是在玩樂?什麼時候又會感覺像是在工作呢?

當我忙著在攝影的時候總會讓我覺得我像是在糖果屋裡面,我從來就不覺得這是在工作,因為我不會強迫自己拍一大堆相片。有時候我六點起床拍照,當我回來的時候沒有拍到任何東西的時候,會感覺好像就應該是這樣順其自然。

 

你怎麼讓事情保持有趣?

放假嗎?哈哈!這是我最喜歡的事情了!跟我的表弟和他老婆去旅行放鬆,還有享受拍照是我最喜歡的事情了。

可以告訴我們你最喜歡的五個網站嗎?還有原因?

#1 Grooveshark.com, the perfect background for a great workflow

#2 Flickr.com, it’s that one page that I visit more than 20x times a day to publish my work, watch my flickr friends and write comments.

#3 Engadget.com, just to keep up to date with the latest “geeky” news

#4 Kwerfeldein.de, German photography blog with interesting topics

#5 Dpreview.com, just to keep up to date with photography reviews and test

再一次地謝謝你接受這次的採訪,最後可以跟一些剛入門的設計人朋友分享一些你的小撇步嗎?

「做你自己」,保持獨特並且愛你自己的生活。不要強迫自己拍攝照片,只要跟著感覺走就可以。

Hello Siebe, Let’s start with the usual. Please tell us about yourself to MyDesy readers.

Well my name is Siebe Warmoeskerken born and raised in Bergen op Zoom, The Netherlands (a small city near Belgium). In my daily life I’m a full time woodworker making kitchens, cabinets, tables, chairs and anything else made out of wood. In the weekends and after work I’m most of the time busy with photography and photo editing and publish them under my own brand “De Vetpan Studios” 

Where Can we find you (Twitter/Site/Blog/….) 

Mhhh you can find me pretty much everywhere google my name or “De Vetpan Studios” and you’ll find +25.000 easily. But i’ve got a few places as a sort of “base” to publish my work + news feeds.. here we go!

Flickr Twitter Facebook Etsy

Out of all your work what is your favorite piece and why?

Ahw thats a hard question, to be honest I love all the work I published on the web over the last years. I’ve captured many photos but only the best of the best will make it to my flickr stream and website. so every photo in my stream is my favorite.. but when I have to pick one it will always be the latest addition :)) 

What is the key element in your work?

Bokeh & Creamy soft color tones, thats the one thing that you’ll always be able to find in my photo’s. I found my own “sweet spot” Though the years by experimenting with different processing tones and the softness of bokeh. 

Could you describe for us your typical 'start to finish' workflow when working on a design?

Pfew seriously? that will take more than an hour to write that down.. Most of the time I start by reviewing my captured footage. I pick only the ones that I really like to see processed and convert them to TIF files.. after the conversion the magic happens, I really have no specific workflow for that it all depends on the photo, adding contrast, blending different photos, merging processing layers..

How does your job as an photographer influence your life? Do you feel that you see things around you differently for example?

Ohw yes I walk with crossed eyes every second of the day just to see bokeh everywhere hihi!, Nah just kidding normally I don’t see things different than others around me I just know how to capture them in a interesting way.. 

The photography self has no really influence in my daily life from mondays till fridays I’m a woodworker and in the weekends I’m sort of a photographer.

What makes you to want to take pictures and do you see yourself doing more of this kind of work? What drives you to be a photographer?

It’s that one thing that I love to do and gives me freedom to do whatever I want without failure..

What are your tools of the trade, both hardware and software?

My tools of trade? well most people aspect a list of +100 items but no I’ve got only a few things to play with :)

These or my tools:

NIKON D700 body

NIKON MB-D10 battery grip

NIKKOR 85mm f/1.4D AF

NIKKOR 50mm f/1.4G AF-S

VELBON Sherpa 600R Tripod

Lastolite 32Inch reflection screens

What are your plans for the future?

I’ve planned to quit my job after 5 years so that means I’ll switch jobs in about 3 years.. I’d love to live from what I love to do most and that will be photography so you can aspect more from my photography side in the future!

Any creative work coming up, or that you're currently working on, that you're excited about?

Nope nothing is on the line.. I haven’t touched my camera last month and I think that it will take another one before I start making new photos. the weather is horrible lately and there is just no color and happiness in the nature and cities these days.  

To what extent does photography feel like play, and when does it feel like work?

When I’m busy with photography it always feels like I’m in a candy shop, it never feels like work because I don’t force myself to shoot an amount of photos. Sometimes I get up at 6am to shoot, when I come back without having anything captured it just happened to be so.  

What do you do to keep things fun?

Vacations? hah thats what I like most. going on a trip with my cousin and his wife to relax and enjoy photography.

What are your favorite 5 websites, and why?

Mhhh I’ve got many favorites but If I have to choose five it will be these ones..

#1 Grooveshark.com, the perfect background for a great workflow

#2 Flickr.com, it’s that one page that I visit more than 20x times a day to publish my work, watch my flickr friends and write comments.

#3 Engadget.com, just to keep up to date with the latest “geeky” news

#4 Kwerfeldein.de, German photography blog with interesting topics

#5 Dpreview.com, just to keep up to date with photography reviews and test

Once again , thank you very much for the interview. As a final word, do you have any tips for upcoming artists and designers?

Be yourself, be unique and love your life.. Don’t force yourself to take photos but go with the flow.

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    mydesy 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()